Pengembangan Media Pembelajaran UTAPSI (Ular Tangga Pintar Edukasi) untuk Meningkatkan Hassil Belajar di Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i2.821Keywords:
Media, Pembelajaran, Game edukasiAbstract
References
Abduh, M. (2014). Evaluasi Pembelajaran Tematik Dilihat Dari Hasil Belajar Siswa. 2(1). https://doi.org/10.15294/ijcets.v2i1.3228
Abduh, M., Nugroho, & Siskandar. (2014). Evaluasi Ppembelajaran Tematik Dilihat dari Hasil Belajar Siswa. Indonesian Journal of Curriculum and Educational Technology Studies.
Abdulhak, I., & Darmawan, D. (2013). Teknologi Pendidikan. Remaja Rosdakarya.
Arsyad. (2002). Media Pembelajaran. Raja Grafindo Persada.
Henry, S. (2010). Cerdas dengan Game Panduan Praktis Bagi Orang Tua dalam Mendampingi Anak Bermain Game. Kompas Gramedia.
Karli, H. (2016). Penerapan Pembelajaran Tematik SD di Indonesia. EduHumaniora, 2(1), 1–11.
Mawardi. (2014). Model Desain Pembelajaran Kosep Dasar PKn Berbasis Belajar Mandiri Menggunakan Moodle. Widya Sari Press.
Murtiningsih, S. (2009). Video Games Dan Filsafat Pendidikan: Pendekatan Teori Simulacra Jean Baudrillad. The 4th International Conference on Indonesian Studies: “Unity, Diversity and Future,†789–799.
Novita Irawati, T. (2015). Mengembangkan Kemampuan Guru Matematika Dalam Membuat Soal Penalaran Proporsional Siswa SMP. Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika, 2008, 1101–1106.
Prastowo, A. (2017). Menyusun Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Tematik Terpadu. In Kencana.
Rizal, A., & Hernawati, K. (2017). Pengembangan Game Edukasi Matematika Dengan Pendekatan Guided Discovery Untuk Siswa Smp Kelas Viii. Jurnal Pendidikan Matematika, 6(3), 1–8.
Rusman. (2010). Model-model Pembelajaran (Mengembangkan Profesionalisme Guru) Edisi Kedua (R. G. Persada (ed.)).
Safaat, N. (2012). Pemrograman Aplikasi Mobile Smartphonde dan Tablet PC Berbasis Android. Informatika.
Smaldino, S., Lowther, D., & Russel, J. (2011). Teknologi Pembelajaran dan Media untuk Belajar (A. Rahman (ed.)). Kencana.
Sugiyono. (2017). Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, Kombinasi, R&D dan Penelitian Evaluasi. In Metodelogi Penelitian.
Sutirjo, & Mamik, S. I. (2005). Tematik: Pembelajaran Efektif dalam Kurikulum 2004. Banyumedia Publishing.
Trianto. (2013). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif, Progresif, Konsep,. Landasan, dan Implementasinya Pada Kurikulum Tingkat Satuan. Kencana Prenada Media Group.
Ulfiani, R., Nursalam, N., & M. Ridwan, T. (2015). Pengaruh kecemasan dan kesulitan belajar matematika terhadap hasil belajar matematika pada siswa kelas x ma negeri 1 watampone kabupaten bone. MaPan: Jurnal Matematika Dan Pembelajaran, 3(1), 86–102.
Vitianingsih, A. V. (2016). Game Edukasi Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini. Inform, 1(1), 1–8.
Wafiqni, N., & Nurani, S. (2019). Model Pembelajaran Tematik Berbasis Kearifan Lokal. Al-Bidayah: Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 10(2), 255–270. https://doi.org/10.14421/al-bidayah.v10i2.170
Woodill, G. (2010). The Mobile Learning Edge: Tools and Technologies For Developing Teams. McGraw-Hill Professional.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).